LEAP – Kineziológia

A LEAP programban speciális akupunktúrás pontok érintésével,
különböző agyi területekre és agyi pályákra tudunk hatást gyakorolni;
közvetlenül tudjuk őket stresszmentesíteni, ezáltal tartós pozitív változást elérni.

Alkalmazható többek között az alábbi esetekben:LEAP

  • Tanulási nehézségek,
  • Helyesírási problémák,
  • Olvasási és szövegértési zavarok,
  • Számolási nehézségek,
  • Pszichoszomatikus tünetek (fejfájás, émelygés),
  • Vizsgadrukk,
  • Szem – kéz koordináció,
  • Felnőttkori átképzés,
  • Munkahelyi, magánéleti stressz,
  • Gyakori, indokolatlan megbetegedés,
  • Agykárosodások, idegrendszeri elváltozások
    (kiegészítő terápiaként: epilepszia, sclerosis multiplex, oxigén hiány okozta tünetek…)
  • Koncentrációs nehézségek
  • Beszédzavar
  • Memóriazavar

 

LEAP
Learning Enhancement Advanced Program / Tanulást Segítő Haladó Program

Bizonyos szempontból egész életünk során tanulunk abban az  értelemben, hogy tapasztalatokat szerzünk, és azokat életünkbe integráljuk.

Ez a módszer a két, külön funkciókkal rendelkező, de egymást kiegészítő agyfélteke működésén alapul.
Az integrált agyműködésnek három fő feltétele van:

  • a különböző agyi területek jól működjenek, átjárhatók és elérhetők legyenek
  • a különböző agyi területek kommunikáljanak egymással, ez az integráció
  • és ezt az integrált működést a stresszhatások ellenére is fenn tudjuk tartani.

Van  aki a stresszt olyan erősen éli meg, hogy elveszíti gondolkodási képességét. Ez lehetetlenné teszi számára, hogy megtegyen olyan dolgokat, amiket korábban gond nélkül meg tudott tenni. Pl: vizsgaszituáció.
A LEAP szemszögéből nézve ilyen helyzetekben az integrált agyműködés hiányáról van szó. Megbomlik azoknak a specifikus agyi területeknek az integrált működése, melyek az adott feladat megoldásához szükségesek.

Természetesen mindenkinek más és más fokozatú stressztől, más és más helyzetben blokkolódik az agyműködése. Van akinek egy egyszerű tört láttán: “Reménytelen eset vagyok matekból!”, van akinek egy bizonyos lány láttán: “Tudom mit akarok mondani neki, de mikor ott áll velem szemben, teljesen lebénulok.”

Ha a feladat megoldásához szükséges agyi területek nem hozzáférhetők ill. nem működnek integráltan, semmilyen magyarázat nem viszi közelebb az illetőt a megoldáshoz.
Ez az oka annak, hogy még a legintenzívebb egyéni foglalkozás, különóra is csak apró lépésekben segít a tanulási probléma leküzdésében. (lásd: A kineziológia segíti a gyermekeket a tanulásban)
Ez az oka annak is, hogy életünk során miért követjük el ugyanazokat a hibákat újra meg újra.
Az integrált agyműködés hiánya egész egyszerűen gátolja a tanulást. (lásd: Képzeld el, hogy az agyad egy ház!)
Ez egy több lépésből álló program, melyben meghatározott a kezelés sorrendisége.
Többszöri, terápiás alkalmazás szükséges a hosszútávú, tartós eredmény eléréséhez

 

A LEAP, a kineziológia kevésbé ismert ága Magyarországon.
Ennek a kineziológiai rendszernek a megalkotása Dr Charles T. Krebs nevéhez fűződik.
Tengerkutató biológusként kezdte tudományos pályafutását.
Búvárbaleset következtében lebénult.
Ezután kineziológiát tanult, saját gyógyulása érdekében agykutatással kezdett foglalkozni és megalkotta a LEAP-et.
Ezek segítségével újra megtanult járni.

 

 

(Forrás: DR. Charles T. Krebs: Agyintegráció, http://hu.wikipedia.org/wiki/Idegsz%C3%B6vet)